Ładuję...

CezaryWielgus.pl
CezaryWielgus.pl

PROGRAMISTA GRAFIK

Kalendarz marketingowy – jak z niego korzystać?

Kalendarz marketingowy jest to spis różnego rodzaju świąt; od tych poważnych i dobrze znanych, po te bardziej niszowe i czasem niedorzeczne. Stanowi on kopalnię pomysłów na kampanie sprzedażowe w sieci, szczególnie branży e-commerce. Aby jednak Twoja kampania oparta na kalendarzu marketingowym przyniosła skutek powinna spełnić kilka warunków.

Dobranie odpowiedniej okazji do promocji Twojej firmy jest kluczowe w stosowaniu kalendarza marketingowego. Promocje na Boże Narodzenie, Walentynki czy nawet Black Friday nie zrobią na odbiorcy takiego wrażenia, jak zorganizowanie obniżek z okazji Dnia Dobrego Uczynku. Jednak warto zachować umiar; promocja na kosiarki z okazji Międzynarodowego Dnia Wegetarianizmu nie zapewni zamierzonego efektu, a może wręcz odwrotny.

Krok 2: Dobierz święto do Twojej branży

W wyborze kieruj się przede wszystkim profilem działalności jaki prowadzisz. Wciel się w rolę swojego potencjalnego klienta i zastanów się jaka okazja skłoniłaby go do zakupu Twojego produktu. Jeśli prowadzisz sklep z grami planszowymi to wykorzystanie Dnia Geeka będzie świetnym sposobem na zwiększenie konwersji. Międzynarodowy Dzień Urody natomiast fajnie będzie współgrał z promocjami w salonie kosmetycznym. Staraj się być kreatywny i innowacyjny w swoich pomysłach, a na pewno to Ci się opłaci.

Krok 3: Zaplanuj swoje działania

Działanie improwizacyjne jest czasem świetnym posunięciem. W czasie finału Super Bowl w 2013 roku cały gmach opanowały ciemności w wyniku awarii elektrycznej. W ciągu kilku minut producent ciastek Oreo opublikował na Tweeterze czarno-białą planszę z produktem firmy podpisaną “You can still dunk in the dark”. Wykorzystanie słowa “dunk” jest grą słów, oznaczającą jednocześnie “zanurzyć”, co jest odniesieniem do moczenia ciastek w mleku, jak nazwą jednego z zagrań w footballu amerykańskim. W ciągu godziny zdjęcie to stało się najbardziej udostępnianym tweetem roku.

Jednak staraj się nie czekać na podobne wydarzenie, lecz postępuj z wyprzedzeniem. Możesz na początku miesiąca przejrzeć święta jakie w nim występują, wybrać najciekawsze i zastanowić się jak w interesujący sposób połączyć je z Twoją działalnością. Stwórz z wyprzedzeniem treść i grafiki, zaplanuj posty na Facebooku i Instagramie. Oczywiście staraj się odpowiadać w swoich kampaniach na aktualne wydarzenia, ale niech to będzie jedynie dodatek do Twoich planów.

Krok 4: Nie bój się eksperymentować

Staraj się nie powielać często pomysłów, które odniosły sukces. Jeśli wcześniejsza kampania wyszła Ci nadwyraz dobrze, nie oznacza to że powtórzona przyniesie takie same wyniki. Konkurencja na tym polu nie śpi i jeśli zobaczą że coś przynosi efekty z chęcią skopiują Twoje rozwiązania. I tak, coś co było unikatowe staje się standardem. Świetnym przykładem na nieszablonowe wykorzystanie kalendarza marketingowego są kampanie Facebookowe Wydawnictwa Złote Myśli.

Opierają oni swoje promocje głównie na nim. Między innymi, z okazji Blue Monday, czyli najbardziej depresyjnego dnia w roku, oferowali swoim klientom trzy poradniki pomagające czytelnikom wyjść z trudnych sytuacji życiowych, z rabatem – 30%, a w pakiecie z ceną obniżoną o 40%. W dzień sprzątania biurka natomiast zrobili promocję na książki o tematyce organizacji pracy.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *