Ładuję...

CezaryWielgus.pl
CezaryWielgus.pl

PROGRAMISTA GRAFIK

Aktualne wymiary grafik Social Media 2020

Wymiary grafik w Social Mediach bywają problematyczne, zwłaszcza na początku naszej działalności w Sieci. Budując wizerunek marki, często skupiamy się na aspekcie wizualnym, zapominając, że parametry publikowanych treści są równie ważne w ich odbiorze jak sama forma oraz zawartość. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę, że każdy portal dysponuje własnymi wytycznymi wedle których powinniśmy optymalizować treści, które chcemy opublikować. Wiele z nich jest nieustannie ulepszanych, a sugerowane rozmiary grafik ulegają zmianie. Publikowanie zdjęć oraz obrazów w rozdzielczości dostosowanej do strony pozwoli na uniknięcie nieostrych lub uciętych grafik. Wobec tego, jakie wymiary powinny mieć grafiki publikowane na Social Mediach? W tym wpisie przedstawię Ci aktualne wymiary grafik dla portali Facebook, Instagram, Linkedin oraz YouTube.

Zdjęcie profilowe – wymiary avataru

Warto pamiętać, że od jakiegoś czasu portal Facebook pokazuje miniaturkę naszego zdjęcia profilowego jako okrągłe. Pomimo możliwości wykadrowania zdjęcia, powinniśmy brać to pod uwagę podczas wyboru fotografii. Zgodnie z informacjami zamieszczonymi przez sam Facebook, zdjęcie profilowe na komputerach wyświetlane jest jako obraz 170 x 170 pikseli, natomiast na urządzeniach mobilnych jako obraz o wymiarach 128 x 128 pikseli. Zdecydowanie bezpieczniej będzie jednak wgrać plik o wyższej rozdzielczości, np. 800 x 800 px, lub 900 x 900 px. Pozwoli to zredukować utratę jakości do minimum. Jeżeli natomiast zależy Ci na redukcji wagi pliku przy jednoczesnym zachowaniu ostrości, wybierz kwadrat o boku 320 x 320 px.

Cover photo – wymiary zdjęcia w tle

W przypadku tzw. cover photo musimy wziąć pod uwagę, że wymiary zdjęcia w tle na FB, będą różniły się w zależności od tego, czy wyświetla się ono na komputerze, czy na urządzeniu mobilnym. W przypadku komputerów ma wymiary 820×312 pikseli, natomiast z poziomu telefonu użytkownik widzi obraz 640×360 pikseli. Nie da się wgrać dwóch różnych grafik, jaki jest zatem uniwersalny rozmiar zdjęcia w tle?

820×462 px to wymiary, które pozwolą Facebookowi na samodzielne wykadrowanie zdjęcia w ten sposób, aby na urządzeniach mobilnych wyświetlało się w całości, natomiast na komputerach dolna lub górna część zostanie przycięta. Należy mieć to na uwadze podczas umieszczania poszczególnych elementów na grafice. Kluczem do sukcesu może okazać się również proporcjonalne powiększenie wymiaru zaleconego dla urządzeń mobilnych (16:9), dzięki temu portal sam zmniejszy grafikę bez utraty jakości.

Pamiętajmy dodatkowo, że maksymalna waga zdjęcia w tle dopuszczalna przez Facebook to 100 KB. W darmowym zmniejszeniu wagi zdjęcia pomoże Ci np. TinyJPG lub TinyPNG.

Eventy na Facebooku – wymiary okładki wydarzenia

Dobrze stworzone wydarzenie na FB, jest w stanie wygenerować konkretne zainteresowanie zagadnieniem, z tego względu powinniśmy skupiać się nie tylko na jego merytorycznej zawartości, ale także na oprawie wizualnej. Dobre zdjęcie w tle dla wydarzenia powinno przyciągać uwagę, zachęcić do zapoznania się z informacjami i mieć wymiary 1200 x 628 pikseli.

Infografiki/grafiki do postów – aktualne wymiary zdjęcia na Facebooku

Zdjęcia oraz grafiki umieszczane w postach to najpopularniejszy format przekazywania informacji przez użytkowników Facebooka. Portal pozostawia nam dowolność w wyborze orientacji zdjęcia (może być poziome, pionowe lub kwadratowe), kluczową kwestią natomiast jest stosowanie się do proporcji. W przypadku postów pionowych stosuje się format 3:2, a rekomendowany rozmiar zdjęcia/grafiki to 640 x 960 pikseli. Ten format jest wyświetlany przez Facebook w pełnej rozdzielczości, bez obcinania fragmentów.

Rekomendowane rozmiary grafik w orientacji poziomej to 1200 x 900 pikseli, jeżeli natomiast decydujesz się na kwadratowy obraz – 1200 x 1200 px.

Ciekawostka: portal Facebook zamiast zmniejszać długie grafiki – decyduje się tylko na wyświetlanie jej części. W ten sposób możemy użyć długiej grafiki w celach reklamowych, aby zachęcić naszych odbiorców do kliknięcia w nią – może być to niespodzianka ukryta poza granicami obrazu widocznymi z poziomu tablicy. Rekomendowane wymiary takiego obrazu to 400 x 960 pikseli.

Zdjęcie w tle/cover photo – rozmiar zdjęcia w tle grupy

Analogicznie do grafiki w tle, podobnie zdjęcia w tle grup zmieniają swoją widoczność w zależności od urządzenia, którego używamy do przeglądania Facebooka. Na telefonach komórkowych zakres widoczności obrazu jest większy, natomiast komputery „skracają” grafikę, przez co część jej elementów pozostaje niewidoczna. Należy wziąć to pod uwagę podczas projektowania grafik, aby istotne elementy nie zostały ukryte przez portal. W celu zoptymalizowania jakości oraz wagi, proponuję wymiary 1640 x 923 pikseli (16:9).

Facebook Stories – wymiary grafiki do Stories

Chcąc publikować Stories powinniśmy wziąć pod uwagę proporcje grafiki, bo to one są w tym przypadku najważniejsze. Wynoszą one 16:9, a więc optymalną rozdzielczością będzie 900 x 1600 pikseli.

Jak publikować dobre zdjęcia na Facebooku?

Poza powyższymi parametrami, powinieneś mieć na uwadze, że jest jeszcze kilka wytycznych, gwarantujących publikowanie dobrych treści na Facebooku. Przede wszystkim, zapisuj grafiki w formacie .png – w przeciwieństwie do .jpg pozwoli zredukować utratę jakości plików. Waga plików powinna być jak najmniejsza, aby zoptymalizować kompresję plików przez portal. W skrócie – im mniejsza waga pliku, tym mniej straci on na jakości. Waga plików na FB powinna oscylować w granicach 100-350 kB. Bardzo ważna jest również sama zawartość grafiki. Ilość tekstu na obrazach nie powinna przekraczać 20% powierzchni grafiki. Odgrywa to kluczową rolę, zwłaszcza przy treściach reklamowych. UWAGA! Aktualne wymiary grafik dla wersji Beta Facebooka na chwilę obecną nie uległy większym zmianom. Powinniśmy jednak wziąć pod uwagę, że poszczególne elementy wizualne layout’u zmieniły swój rozmiar i położenie, wobec czego może okazać się koniecznym stosowanie nieco większych rozdzielczości przy zachowaniu omawianych proporcji.

Instagram

Jaki rozmiar zdjęcia na IG?

W przypadku Instagrama sprawa wydaje się dużo łatwiejsza, gdyż kluczową rolę w tym przypadku odgrywają proporcje zamieszczanych przez nas treści, dopiero w dalszej kolejności ich rozmiar.

Posty publikowane na Instagramie powinny mieć proporcje 1,91:1-4:5, a ich szerokość powinna wynosić od 320 do 1080 px. W praktyce oznacza to, że większe grafiki portal sam zoptymalizuje, wobec tego możemy przyjąć następujące rozmiary grafik:

  • 1080 x 1350 pikseli w przypadku portretu;
  • 1080 x 1080 pikseli, kiedy decydujemy się na post kwadratowy;
  • 1080 x 608 pikseli dla szerokich grafik.

Pamiętajmy jednak, że Instagram posiada także kluczową funkcję zamieszczania Stories. Decydując się na promocję treści przy pomocy tej opcji, musimy pamiętać, że relacje powinny być zamieszczane w proporcjach: 9:1616:9 lub 4:5. W przeliczeniu na piksele są to wymiary 1080 x 1920. Natomiast w przypadku treści publikowanych za pomocą opcji IGTV, najlepiej sprawdzają się wymiary 1920 x 1080 pikseli.

LinkedIn

LinkedIn to zdecydowany faworyt wśród specjalistycznych portali biznesowych. Pozwala na nawiązywanie kontaktów, szukanie zleceń, przedstawianie swoich ofert, a przede wszystkim budowanie wizerunku. Wobec tego treści publikowane na portalu powinny być przemyślane i dostosowane do wymogów strony, aby efekt finalny był jak najlepszym fundamentem dla naszej oferty. Możesz publikować swoje treści zarówno przez profil osobisty, jak i firmowy. Tak wyglądają aktualne wymiary grafik na LinkedIn.

Zdjęcie profilowe – avatar na LinkedIn

Portal sugeruje zdjęcie w formacie 400 x 400 pikseli, a więc format kwadratu. Warto pamiętać, że podobnie jak w przypadku Facebooka, miniaturka będzie w formie okrągłej. Maksymalny rozmiar zdjęcia to 8 MB.

Zdjęcie w tle – cover photo na profilu osobistym

Portal oferuje możliwość wykorzystania gotowych propozycji, polecam jednak stworzenie własnej, niepowtarzalnej grafiki, która będzie przecież naszą wizytówką. Wymiary grafiki w tle na profilu osobistym powinny wynosić 1584 x 396 pikseli, a jej maksymalny rozmiar to 8 MB.

Logo firmy – grafika profilowa LinkedIn

W przypadku tworzenia profilu firmowego, musimy oczywiście zamieścić zdjęcie profilowe. Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku, będzie zamieszczenie logotypu. Wymiary zdjęcia profilowego z logiem rekomendowane przez LinkedIn to 300 x 300 pikseli.

Grafika w tle – cover photo na profilu firmowym

W przeciwieństwie do zdjęcia profilowego, zdjęcie w tle na LinkedIn daje możliwość zaintrygowania odbiorcy i wyróżnienia się na tle innych firm. Warto wykorzystać te możliwość. Wymiary grafiki w tle powinny wynosić 1536 x 768 pikseli.

Zdjęcia w postach LinkedIn – wymiary grafik (reklamowych)

Analogicznie do Facebooka, tak na LinkedIn dużą rolę odgrywają publikowane na profilu treści. Wymiary obrazów publikowanych na LinkedIn to 1200 x 627 pikseli. Tworząc reklamy na portalu, musisz pamiętać, że wymiary grafik reklamowych na LinkedIn są takie same.

YouTube

Mimo tego, że portal YouTube jest miejscem przeznaczonym głównie do publikacji materiałów video, nie powinno się zaniedbywać wizualnej części naszego profilu.

Wymiary miniatury na YT

Każdy film posiada swoją miniaturkę. W przypadku, kiedy nie wgramy żadnej, portal sam wybierze losową klatkę filmu. Warto poświęcić uwagę miniaturze, bo często to ona właśnie decyduje o wyborze naszego video. Sugerowany rozmiar miniatury na YouTube to 1280 x 720 pikseli.

Zdjęcie profilowe – avatar na YouTube

Podobnie jak w przypadku poprzednich Social Mediów, także YouTube decyduje się na przedstawienie grafiki w formie koła. Ważne, aby Twój avatar był spójny z cała prezentowaną przez Ciebie treścią. Możesz użyć grafiki w formie kwadratu o wymiarach 800 x 800 pikseli.

Grafika kanału – zdjęcie w tle na YouTube

Cover photo na YT, podobnie jak na innych portalach, jest przycinane w zależności od urządzenia, na którym jest wyświetlany kanał. Wymiary grafiki w tle na YouTube powinny wynosić 2560 x 1440 pikseli, aby nasza wizytówka dobrze wyglądała niezależnie od miejsca jej wyświetlania.

Aktualne wymiary grafik Social Media w 2020 roku – podsumowanie

Jak sam widzisz, kilka prostych wskazówek może znacząco zwiększyć efektywność publikowanych przez Ciebie treści. Wbrew pozorom, stosowanie ich w życiu codziennym ułatwia korzystanie z Social Mediów, a publikowane przez Ciebie treści zyskują na jakości. Niestety portale wciąż ulegają aktualizacjom przez co zmieniają się również sugerowane parametry publikowanych treści. Wobec tego warto na bieżąco sprawdzać, jakie są aktualne wymiary obrazów na poszczególnych platformach.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *